Aziz Nesin - Geri Kalmış Ülkeler ve Buluşlar

tırtkadın tırtkadın diyor ki;
Aziz Nesin, doğruları söyleyip bedelini ödemiştir.bu ülkenin yüzde 80'i aptaldır gibi müthiş bir tespiti de vardır kendisinin.
İslamcı Gericiler hakkındaki tespitlerini hep birlikte izliyoruz efem.
Kategori: Ciddi
sitene ekle
Etiketler: islam aziz nesin gerici kuran dinsiz ateist müslüman bilim felsefe teknoloji
144 18 Mayıs 2013
Yorumlar
Yorum Yaz

En Popüler Yorumlar

  • lastleftist
    lastleftist 18 Mayıs 2013 - 16:31Aziz Nesin'in üslubu sivridir her zaman. Şu noktada ise gerçekten haklıdır. Her bulunan yeni fikir için "bu zaten Kuran'da vardı" demek saçmalık. Evet bütün buluşları istesek de istemesek de diğer ülkeler buldu. Soğuk Savaş döneminde Sovyet Rusya ve ABD arasında rekabet bile vardı. Bizde neredeyse "hiç" olmasının nedeni uzun süre dinin ve devletin resmi ideolojisi dışında eğitimin verilmemesiydi. Çocukluktan itibaren bilimsel, ilerici eğitim verilmiyor. Ya da örnek alınabilecek insan sayısı neredeyse yok. Başka topraklarda bu ilerledi. Bizim topraklarımızda ise çıkışlar olsa da ardılları gelmedi. Çünkü geri bırakılmak istendi. [ispiyonla]
    +19
  • nediyonne
    nediyonne 18 Mayıs 2013 - 18:58elhamdülillah müslümanım, ama adam haklı beyler. [ispiyonla]
    +19

Tüm Yorumlar

  • efekentliturk
    efekentliturk 11 Nisan 2015 - 11:25İslam'da ki ''Hikmetten sual olunmaz'' anlayışı sebebiyle İslam ülkeleri bilimde ve teknikte geri kalmıştır. İcat için merak ve araştırma gerekli. [ispiyonla]
    +1
  • ezotto
    ezotto 11 Şubat 2014 - 23:32örnek alınacak nadir adamlardan ! [ispiyonla]
    +4
  • ezotto
    ezotto 11 Şubat 2014 - 23:32adam gayet de haklı [ispiyonla]
    +4
  • halıfleks
    halıfleks 09 Kasım 2013 - 15:30aziz Nesin'in ortaya koyduğu eserlerinde yıkıcı eleştiriden başka hiç bişey bırakmamış olması da kendi çelişkisidir heralde [ispiyonla]
    -4
  • cukkul
    cukkul 21 Mayıs 2013 - 00:16Aziz Nesin'in dile getirdiğinin aynısı hristiyan ortaçağın da yaşanmaktaydı çünkü kilise bilime karşı olduğu gibi herşeyi tanrısal ve dinsel nedenlerle açıklıyordu. Bu da yetmezmiş gibi bilimde çığır açacak fikirler ortaya çıktığında hemen susturma yöntemini kullanıyordu.Ancak Avrupa da yaşanan reform ve rönesans olayları sonucu toplumlarda da geçişler yaşandı ve toplum kiliseyi ve dini bir kenara atıp herşeyi rasyonel ve bilimsel nedenlerle açıklamaya başlayınca bilime sınırsız bir alan açıldı. Gelgelelim işin İslamiyet noktasına bu gün hala bilimi bir kenara atıp herşeyi Kuranla açıklama gayretinde olan ahmaklar var.Ancak bilimin dinle uyumsuzluğu söz konusu değildir.Sadece şunu söyleyeyim bu gün İslamiyetin bu alanda faal olamaması bilim ile din arasında ki ilişkinin sağlam bir şekilde kurulamamasından kaynaklanmaktadır.Yoksa 17. yy a kadar gayet uyumluydu... [ispiyonla]
    +6
  • istanbulboy
    istanbulboy 20 Mayıs 2013 - 23:25Lan cok dindar filan degilim aksine sizin gibi osburciyim at yarisi filanda oynarim ama su cok dikkatimi cekiyor müslümanlar veya müslümanlik yada haci hocalar aslinda cokta kötü insanlar degiller öyle olsaydi herkes kücücük bebeklerini camii avlusuna birakmazlardi ya ne biliyim siz hic Discotek önüne birakilan bir bebek gördünüzmü inan meselesi saygi duyarim [ispiyonla]
    -8
  • remaker
    remaker 20 Mayıs 2013 - 16:59adam haklı beyler söylediklerinin halen geçerli olması ise çok üzücü... [ispiyonla]
    +7
  • enurbadenum
    -5
  • maribelqzn
    maribelqzn 19 Mayıs 2013 - 15:09Ortaçağ İslam uygarlıkları bilimde ileriler miydi tartışılmaz sanırım. Ancak şunu da göz önünde bulundurmak lazım. Çoğu bilim alanında Antik Yunan ve Mısır bilgileri İslam uygarlıklarının elinde olduğu için biz bu kadar ileri görüyoruz. Ortaçağ sonunda zaten Batı bu bilgileri tekrar ellerine aldı ve üstüne inanılmaz şeyler koydular. Ulan senin hala hayal edemediğin Ay'da yürüme muhabbetini adamlar 50 sene önce yaptı. Siz de hala Darwin yalancıydı yok efendim maymundan mı geldik.Şu resme bir bakın bakalım maymundan mı geldik yoksa hala maymun musunuz ?

    https://www.google.com.tr/search?q=muslim rage
    [ispiyonla]
    +8
  • biademoglu
    biademoglu 19 Mayıs 2013 - 13:51Gerçek müslüman başka insanların iyiliğini ister, Allah'ın varlığına inanmalarını ve cennete gitmelerini ister.
    Ateist niye başka insanların ateist olmasını ister anlamış değilim? Ey ateist, önünde maksimum 60 yıl falan var, git tadını çıkar, kasma bu kadar.Zaten inancına göre, ölüm vakti gelince bu dünyada yaptıklarının hiçbir anlamı olmayacak senin için.
    [ispiyonla]
© 2004 - 2018 Alkislarlayasiyorum.com Tüm Hakları Coca - Cola'nın formülü ile aynı yerde saklıdır...