Mine Koşan ve Progresiv Arabesk

zeligg zeligg diyor ki;
Mine koşan ve o dönemki eşi arabeskin babalarından Vedat Yıldırımbora imzalı değerli bir eser. Sözler Orhan Veli, beste Vedat bey... Şarkının orta bölümünde ise ünlü caz üstadı Charles Mingus'tan bir alıntı var. Plak kapağında da belirtmeyi ihmal etmemişler bunu. Arabesk tarihi içinde apayrı bir yere sahip enterasan bir çalışma. Mine koşan'ı 90'larda elinde boks eldivenleriyle ringte şarkı söylerken tanıyan bir kuşağa hararetle önerilir!
Kategori: Müzik
sitene ekle
Etiketler: mine koşan orhan veli anlatamıyorum grup metronom vedat yıldırımbora arabesk
9 06 Temmuz 2009
Yorumlar
Yorum Yaz

Tüm Yorumlar

  • damatvehbibey
    damatvehbibey 29 Temmuz 2013 - 01:47güzel şarkı olmuş işte mına koyim yok fecititif yok bilmemne altyapısı, mis gibi şarkı. severek dinledim. [ispiyonla]
    +1
  • ssatrap
    ssatrap 04 Eylül 2011 - 03:31şiiri halledeceğini düşünüp F5e bastım. bence uyum yok, berbat bir çalışma.. [ispiyonla]
    -3
  • yenisey
    yenisey 20 Haziran 2010 - 18:16arkadaşlar müziğin terminolojisinden anlıyorlar, ben anlamam. Sadece dinlerim. [ispiyonla]
    +3
  • acciftpinar
    acciftpinar 21 Nisan 2010 - 19:50Belirtmelimiyim bilmiyorum. Müslüm Gürses'in de bir albümünde çok fena icra ettiği bir eserdir. En yakın zamanda siteye kazandırmaya çalışacağım. Ama bu yorumun ve icranın yanına yaklaşabileceğini sanmıyorum. [ispiyonla]
    +1
  • millkyway
    millkyway 26 Şubat 2010 - 22:02Bu progressive arabesk kavramı (tesadüfen bir yorumumda aynı benzetmeyi kullanmıştım) bu topraklarda yapılan arabesk müziğiyle çok örtüşüyor. 70ler-80ler bunun örnekleriyle dolu. Arabeskin içinde funk olur mu, rock olur mu, jazz olur mu? Oluyor ve çok da güzel oluyor. Mingus alınıtısı hemen ayırt ediliyor, çok doğru. Orhan Veli şiirini böyle duysaydı gurur duyardı bence. Çünkü ortada şiirin belli kalıplarını yıkmış bir şair ve müziğin belli kalıplarını (stil açısından) yıkmış bir besteci var. Sayın üye Davutsu'nun kederli şiir tanımından yola çıkarak şunu belirtmeliyim ki; ''Anlatamıyorum'' şiiri kederli bir ruh haliyle yazılmış olsa bile bunu şarkıda farklı yansıtabiliriz. Mesela Levent Yüksel'in de bir Orhan Veli şiirini seslendirmişliği vardır. ''Dedikodu''. Bana kalırsa şiir, Orhan Veli'nin o dönem hakkında çıkan zampara..vb. dedikodulara çok öfkelenip yazdığı bir şiir. Ama şarkıda bundan çok eğlenirmiş gibi söyleniyor. Yani diyeceğim o ki, şiir ve müzik birbirinden tamamen ayrı bütünlerdir. Müzik eşliğinde şiir okuyarak bir his yaratılmaya çalışılmamalıdır. Şiirini nasıl istersen öyle okumalı, karşı tarafı da anlayışında özgür bırakmalısın. Şayet bir şiiri besteleyeceksen de aynı şey geçerli. Şairin nasıl yazdığına değil, kendinin ne hissettiğine bakacaksın. Burada Vedat Yıldırımbora çelişkili duygular hissetmiş olacak ki, çok farklı enstrümanlarla çok ritmik bir beste yapmış. Belki de öyle değildir. Kimbilir. Ama dinlemesi zevkli, icrası zor, arşivlik bir eser koymuş ortaya. 10 numara. [ispiyonla]
    +4
  • sosi
    sosi 01 Şubat 2010 - 16:59Türk makamsal müziği içinde kalarak güfte besletemeye alışık besteciler için zor bir seçim bu tarz şiirler. Zeligg'i kutlarım gerçekten iyi bir örnek ironiyle de olsa "progressive arabesk" demek çok doğru. Davutsu'nun Recitatif beste önerisine de katılıyorum.. Hece ya da aruz vezniyle yazılmış güfteleri ritme,makama, prozodiye uydurmanın kolaylığı yanında, bu tip serbest nazım sözlere geleneksel Türk müziği kalıpları içinde beste yapmaya çalışan bektekarın işi bir hayli zor.
    Örneğin bir "İspanyol Meyhanesi" bir denge kurmayı göstermek açısından harika bir örnektir. Tamamen batı formu olmasına karşın, hece ölçüsü ile yazılmayan sözlere harika oturtulmuş bir bestedir. Ve hepsinden önemlisi halk tarafından da kabul görmüş, dillere yerleşmeyi başarmıştır..
    [ispiyonla]
  • davutsu
    davutsu 06 Temmuz 2009 - 20:23Bu şarkının talihsizliği hızlı olması. Bu da şiirden kaynaklanan bir sorun. Şiir şiir olarak efsane ama şarkı sözü değil. Uyakları çok uyumsuz hal böyle olunca eserin kimi yerde hızlanması kimi yerde yavaşlaması gerekiyor. Burada satırların aralarına nağmeler konarak ve tempo hızlandırılarak bu iş halledilmeye çalışmış ama olmamış. Eğer bir gün bir şiiri bestelerseniz aklınızda bulunsun: kimi satırları re-statif yazabilirsiniz. Ama unutmamanız gereken şiirin ana duygusu ne? Kederli bir şiirse castak castak şarkı yapmayacaksınız. [ispiyonla]
    +1
Küçült
Geri İleri
© 2004 - 2014 Alkislarlayasiyorum.com Tüm Hakları Coca - Cola' nın formülü ile aynı yerde saklıdır...